Що потрібно учневі-гітаристу для занять по скайпу (Skype)?

ГоловнаБлог ›  Що потрібно учневі-гітаристу для занять по скайпу (Skype)? ›

Скільки б не агітували вчителі за «живі» уроки, цифрова ера бере своє. Певний відсоток учнів обирає таке навчання через далеку відстань і неможливість приїхати. Наприклад, Ви мешкаєте у населеному пункті, де немає викладачів гітари. Деякі живуть взагалі в іншій країні, але навчатися воліють рідною мовою. Треті, порахувавши час у пробках та витрати на паливо, вирішують навчатися online.

Оскільки я маю досвід навчання по скайпу, я Вам розповім, що потрібно мати, щоб Ваше навчання було комфортним і максимально швидким. Про плюси і мінуси таких уроків я вже розмірковувала раніше в статті. Сьогодні ж відповідаю на запитання для тих, хто таки прийняв рішення для себе, що така форма навчання з різних причин йому підходить найбільше.
 

Отже, тільки після того, як поставите «галочку» біля кожного пункту з наведених нижче, можна натискати на кнопку зв'язку з учителем.

1. Гітара

Так, цифрові технології хоч і впритул підійшли до реальності, але інструмент в руках та відчуття гри на ньому вони ще не здатні відтворити. Тому, хоч і банально і для деяких "саме собою зрозуміло", але гітара бути повинна. Переконайтеся, що вона налаштована, що струнам на ній не більше 6 місяців і бажано, щоб струни були нейлонові. Ваші пучки пальців потім подякують.

2. Підніжка   

Вона ж металева лава з регулюванням висоти. Її переваги – анатомічно правильний кут нахилу стопи та гумові частини, які контактують із підлогою та ступнею гітариста. Відразу скажу, що стопка книг не впорається з поставленим завданням (вже перевірено). А без неї взагалі сидіти гітаристу не слід – ні «нога на ногу», ні «напівлежачи» (це я вже жартую) якісно вчитися просто не вийде.

 

3. Пюпітр

Так, згодна, назва специфічна. Ну, так у музикантів повелося, що так називається металева стійка для нот з регульованою висотою. Крім регулювання висоти і нахилу часто пюпітр має ще один плюс - складається до величини тростини, це дуже зручна опція. Отже, маючи підніжку та пюпітр (і використовуючи їх щоразу, коли граємо на гітарі) отримуємо нашу щасливу спину та відсутність м'язової втоми при грі.

4. Комп'ютер або ноутбук

Часто саме комп'ютер забезпечує швидке з'єднання в інтернеті та швидку роботу опцій «зберегти файл», «роздрукувати», «зберегти як» та ін. Планшети і тим більше телефони на практиці гірше справляються з цим.

5. Стабільний інтернет

на додаток до працюючого комп'ютера. Здавалося б, річ сама зрозуміла, але на моїй практиці такі труднощі у моїх учнів під час уроків були. Учень впевнений, що його інтернет досить швидкий, тому що йому вистачає на елементарні опції: пошту відправити, в гуглі інформацію знайти.  А ось скайп, як виявилося, працював із зависанням. Звичайно, це неприємний момент і в більшості випадків його можна і потрібно розв'язати.

6. Принтер

або можливість оперативно роздрукувати завдання. Кожен урок я надсилаю учневі матеріали. Я пропоную їх роздруковувати та ставити на пюпітр. У такому положенні легко підсунути або опустити пюпітр, щоб з комфортом займатися улюбленою музикою.

7. Папка з порожніми файлами

У магазинах їх багато та на різну кількість аркушів. Візьміть щось середнє, близько 40. Цього вистачить на перший рік навчання. Справа в тому, що всі п'єси та вправи не викидаються після того, як на уроках ми їх пройшли. За моєю методикою ми їх повторюємо. Тобто домашнє завдання складається з повторення однієї раніше розученої п'єси та закріплення матеріалу, пройденого на уроці. Таким чином, у вашій папці буде все систематизовано за принципом «від простого до складного» і його буде зручно повторювати.

8. Готовність до щоденних занять

Перші уроки будуть насичені новою інформацією та особливо перший період уроків гри на гітарі (як і на будь-якому іншому музичному інструменті) вважається особливо важким. Дайте собі слово займатися щодня один рік, і через 12 місяців ви із задоволенням бачитимете свої результати, які заохочуватимуть грати ще.

9. Позначайте нову музику.

яка може бути цікавою для вас. Пишіть список (я серйозно!) мелодій чи пісень, які хочете вивчити. І цей список надайте вчителю. Можна навіть на першому уроці. Якщо це не зробили до першого уроку – не хвилюйтеся, робіть до другого чи третього. Цей же список можна коригувати під час навчання. Навіть більше скажу – час показує, що він коригуватиметься самим учнем. Такий підхід я вперше побачила у Володимира Олександровича Манілова, автора найвідомішої гітарної школи з акомпанування. Цей метод дозволить вчителеві зробити вправи на тому матеріалі, який подобається і близький до учня. Адже музичні уподобання у всіх різні.

10. Зазначте Ваші запитання

або місця в нотах (олівцем), які не вийшли під час виконання домашніх завдань. Гарний «феншуй» викладача говорить починати урок саме з відповіді на запитання учнів. І дуже мене насторожує, якщо на моє запитання "Чи все вийшло у тебе при виконанні домашнього завдання?" учень відповідає: «Так, у мене все звучить дивовижно! Я музичний геній!

Дорогі читачі, якщо у вас ще є питання, які ви хотіли б поставити про гітарні уроки з скайпу – повідомляйте мені, і я доповню ними та відповідями на них цю статтю.

А поки що бажаю всім гармонійного музикування та успіхів у навчанні!

Вікторія Куликовська  

  ОСТАННІ СТАТТІ

 

 

 

 

gitara_i_zverek.jpg

gitara_i_zverek.jpg

Одна моя учениця сказала якось "Не люблю Рахманінова... "

 Умови конкурсу "ГітАс" 2017 (укр, рус, eng,)

Хочете навчитися грати на гітарі по скайпу?